Har ni glömt?

Vi var på promenad med olika ärenden, vi handlade det vi skulle i affären och gick hem med det.
X bror var sugen på hamburgare så då promenerade vi bort till Mc-Donkan så han fick äta, X tog en cheese och åt med ett leende på läpparna!

När vi satt där och väntade på maten så kunde jag inte undgå att lyssna på paret som satt brevid oss...

De kollade på sina klockor och sa
" Men älskling det är lugnt, klockan är bara 13.30, tåget går inte förens 17.00, vi hinner ta det lugnt! ät upp nu...."

Men i själva verkat så måste de ha GLÖMT. Klockan var inte 13.30 UTAN 14.30 HALLÅÅ???
jag satt ett tag och funderade på ifall jag skulle fråga Brossan vad klockan var, men så tänkte jag fan , han vet att jag har klocka och det skulle bara bli pinsamt..

Så jag vågade faktiskt inte säga till dem att klockan var fel.. och att de måste ha glömt att ställa fram klockan..
Så antingen missar de tåget de ska med, elller så hoppas jag att de vaknar ur vintertids idet och fattar sitt misstag!

Ska jag ta på mig skulden ifall de missar tåget? Vad tycker du?
Skulle det blivit min "Dagens goda gärning?"
- Ursäkta jag tjuvlyssnade lite på vad ni sa.. Men ni har nog inte ställt fram klockan..?

NEEJJJ... jag hade dött...

Aja, deras liv, deras misstag!

Snart ska jag hem :) Hur skönt är inte det?

PUSssssssssss





Kom ihåg mig?







Trackback