Klimat smart, du & jag

Nej, inte jag iaf.. men vad ska jag göra?

idag när jag åkte in till jobbet det var då jag tänkte på det...
8 av 10 bilar jag mötte satt det bara 1 st förare i, och de där 2 som det var ngn mer i bilen hade 1 passagerare.
Men som sagt, hur ska man kunna ställa bilen som politikerna vill att man ska?
Det går inte bussar och tåg som passar mig inte, inte ngn i min familj eller omgivning har haft ngn chans att ta buss eller tåg till jobb/studier. Så vad gör man?
Jo man tar sin bil, även om man är själv i den. Vilket jag är varje dag.
Mamma och hennes sambo har tur, samma jobb och tider! De kan ju sammåka, men alla vi andra som inte kan det då?
Vi kan ju inte vara så värst klimatsmart, eller hur?

Vi har iaf gjort en liten bit både för oss själva och miljön, vi har köpt en liten och bensinsnål bil, E kör den mest, sedn kör jag den större och mer drivsamma bilen.. kanske lite för att jag är bortskämd (Jag erkänner mamma) Och vill gärna köra den bilen med, I like it, ok?!
Nä, men vi skulle väl kunna ha två små bilar, men med tanke på våra hundar och framtida barn kan vi lika gärna ha kvar den stora bilen tycker jag..har hundarna med mig flera ggr i veckan, inte är det br varken för bilen eller deras säkerhet att tränga in sig i ett baksäte på en liten Clio. Eller hur?

Ver inte vad jag vill ha sagt igentligen, men erkännre att jag är en miljöbov som kör en bil jag gillar :)

Är du en miljöbov?

Nej, jag cycklar eller går till jobb/studier..
Nja,försöker sammåka så gott det går..
Åker buss,men den är oftas tom..
Åker tåg..
Halft som halft, åker ensam i min bil, men den är miljövänlig och besninsnål..
Ja,antar det...

Charlotte- Ja, jag antar det.. Men kan inte heller lösa det på ngt anat vis.
Och inte tänker jag ha så värst dåligt samvete för det heller.
Alla kan inte flytta till storstäderna bara för att kunna använda den lokala trafiken.. Det är skillnad, eller hur..
Bussar som går 1ggn i kvarten eller typ 3bussar per dag..

We got to work, eller hur?

Kommer bara ihåg typ en ramsa ur en radio reklam..
"Kalmar stannar utan bilen (!)"

Äsch, Svammel svammel....
Time to go!





Kom ihåg mig?







Trackback