Tack mamma & pappa för vårt efternamn!

Idag är jag en stolt Schygge!
Eller ja, jo stolt :) hehe..

Inte för att jag hade gjort ngtn så fel, men jag tycker det var rätt att jag slapp undan.
Så här vart det.....

Jag kom körande efter teckenspråks kursen,det är ett ganska stort polis drag i rinkabyholm,de kontrollerade en stor lastbil och ngn bil, sen fick jag röd signal och svängde in..
Shit tänkte jag.. va fan nu då?

Jag vevade ner rutan och polismannen sa " Varför kör du med dimmljusen?" mörk och otrevlig röst.
"Ehh,oj"  sa jag och stängde av dem.
Han gick ett varv runt bilen, kom tillbaka och frågdade lika otrevlgit sen innan "Är det din bil?" och såg allmänt Blääig ut..
"Jaa,det är min"  svarade jag...

"Jag måste tyvärr be om ditt körkort" sa han och gick och tog ett papper, som jag tror var "Böters blocket"
Han lös på mitt kort och kom tillbaka, med ett Leende på läpparna?!


"Anna Charlotte Schygge,jaha.. Och vems dotter är du då?
Jag känner X och X och X ... " 

Mitt svar : jaha, kul!
Vafan skulle man svara på det?

" Aja, tur du heter Schygge, hälsa X och X när du ser dem, hälsa från Xxxxx!"
" Se så, åk nu!"


"jaa, hej då"

Åh, älskade efternamn, ikv älskar jag dig! :)

Men är det verkligen ett så stort brått att köra med dimmljusen?
Är det ett brott som kostar tusen lappen i böter?
Knas alltså...

Men iaf,nu ska jag verkligen se till att jag inte har dem på när det inte är dimma!


När jag fick köra därifrån så vart jag ganska skakig faktiskt..
Va fan, aldrig fått böter eller ngt på 4år.. och så ska jag få det för ett par jävla dimmljus, aja.. Fast bättre det än fortkörning iof sig. Men AJ så sura pengar det hade varit.

Åkte inom affären, där jag blev så jävla akut kissinödig, att jag nästan mådde dåligt.
Körde lagligt och bra hem, slängde mig ut ur bilen, sprang bakom garaget och kissade :) ahh!

Gick in och packade upp, gick med hundarna...
Sen när jag kom in tänkte jag att jag skulle vara den snälla flickvännen och göra lite chockladbollar tiill E som jobbar 12-timmars imorgon, så jag gjorde smeten och hade ju gjort nytt kaffe, så det var nog lite för varmt, för smeten blev alldeleskladdig och oformbar.. :(
Fick stå i kylen en stund, sen gick det fint! :)

Nu sitter jag här, och planerar min dag för imorgon...

-  Vakna 8.00 ringer klockan
- promenad med hundarna
-  städa av här hemma
- åka och lämna ett papper på banken
- Lovisa kommer
- fika/lunch
- Lovisa tar bussen till stan 13.19
- Charlotte ska riva ut lister från rummet..
-  städa ur
- spackla
- måla första lagret (om jag hinner)
- göra maten klar tills Emil och lilla syster kommer hem strax efter 18.30

Sedan bjuder nog kvällen på lite allt möjligt!


just det, här är mitt nya hår :) hehe!






Men nu är det snart dags för sängen här..
Emil och hundarna snarkar!

Vi hörs hörni!
Ha en bra Fredag!






Postat av: mig

fin bild:) ses snart!

2009-11-06 @ 17:10:20
URL: http://carolineschygge.blogg.se/




Kom ihåg mig?







Trackback