Bröd Bak!

Igår fick jag denna ljusa ide!
Jag ska baka bröd imorgon(tisdag)..
Jaa, det ska jag, hmm.. undra hur man gör? Jag ha raldrig bakat bröd.
Jag bakar bara söta saker. Tårtor,kakor,muffins,bullar och sådant.. Aldrig ngt vettigt lixom..

Imorgon gick jag upp lite efter 8. Då tyckte Hero att det var dags för frukost.
Gav dem frukost, gick en morgon runda,sms:ade Lovisa..
Ngt i stilen "Dags för bröd bak bagaren, ngt av intresse?"
Lovisa kom, och vi drog till affären!
Handla mjöl sorter jag inte visst fanns..

Googlade igår "lättbakat"
Fick fram 2 recept!
Nyttiga bullar och morotsbröd!

Okej, vi satte igång.
En jävla massa mjöl, dessvärre mindre vätska i de "nyttiga bullarna".. Hmm.. men efter jäsningen var de ganska fina.. Men blev hårda utanpå, ganska kompakta inuti, men helt ok att fika på. Ost,smör,marmelad!
Frågan är hur de är att äta senare idag eller imorgon? Det är frågan...

Här kommer de bullarna iaf!



Recept nr 2.
Morots bröd!
Degen kändes redan tidigt, att den var bra!
Jäste fint och hade bra färg! Detta kan ju gå bra!?
Eller?



joo då, titta här ;)


Perfekt jäsning!


Perfekt bakning..


Perfekta blev dem!

Lägg märke till Alex Schulman tummen! :)


-------------------------

Trots att 1bröd av 2 blev bra, så tror jag att jag ska hålla mig till de söta sakerna, bättre att E som kan får baka bröden!
Men det var kul att testa, och som Lovisa den Kloka sa "ju mer man bkar, ju säkrare blir man"
Vi ska bli som våra mormödrar, baka med förbundna ögon och bara hälla i det vi känner för!
Så det så!

Nu är jag lite trött..
Ska nog besöka soffan 20min innan Emil kommer hem...




Postat av: Jossan

Det ser fett gott ut!!! Mumma!

Hoppas allt är bra i kylan ;)

2010-02-11 @ 04:35:03
URL: http://josefineansved.blogg.se/




Kom ihåg mig?







Trackback