Fullspäckad dag så att säga.

Efter en natt med inte så mkt sömn, klev jag och X upp runt 6tiden och började dagen med pippi!
Sedan for han iväg och jag for till maxi för att handla frukost!
Nybakade mackor och så slank det ner 2weinebröd med :) är det mys frulle så är det!

När jag kom hem så väckte jag honey, sedan gjorde vi iordning våra mackor och varmchocklad, gjorde oss och hundarna klara för promenad, för idag vart det dags för "vinter frukost i skogen"

 
Hot chockolade'



Det var väldigt goa mackor som det åts på :)




Vantar och mössa är bra att ha, på sig kanske? :)



Blir lätt så här, när kameran är framme, så blir det mkt hundbilder :)
Så ska därför bara lägga upp en på var och en ;) 

Hero ville ha sista slurken chocklad :)

 

Herkules han tittade sig omkring och smakade gärna på en bit macka! chockladen föll honom inte i smaken.



-------


När vi kom hem så skottade Emil med traktorn, då det snöat en del under natten.
Jag gick in och började elda och sedan dammsögs det och plockades lite.
alltid behövligt!

Efter det så la jag mig på soffan för att vila lite, somnade till en stund.. och när E väckte mig så vart Lovisa här..
Vi skulle ju promenera!
Vaken och färdig så gick vi, Lovisa,Herkules och Jag.
vi gick i en timme exakt! Bra där!

Efter promenaden åkte jag till mamma, för jag var i akut behov av klippning.
Mamma hon kan, så nu är jag nyklippt och det är helt ok! Växer ju som ogräs nu ändå, så nästa gång blir det frissan ist.
Hade inte kunnat vänta tills mars för att klippa mig. hade inte gått.

Vi gjorde nog en liten tabbe dock, luggen beter sig inte helt rättvist, inte just nu iaf.. kan ju hoppas att det blir lättare med stylingen imorgon, har bara försökt med vatten idag. Så det löser sig nog.

vi gjorde en sak till, vi gjorde det hela lite ljusare, så visst är det ljust. Men inte frisör ljust.
Men som sagt, jag har inte varit hos en frisör.. Så man får ta det som det blev! Helt klart bättre än en rans av utvkt och långt halv lockigt hår! Så det så! ;) Tack mamma! :)

Caroline jag och herkules gick en bra runda med, ca8km.  1½timmes promenad.
som innehöll ; Prat,skratt,kissepauser av både människa och hund.
En härlig vurpa som jag stod för och bjöd på, men fan vad ont det gjorde i knät. Hahaha!

Nu är jag hemma, och när jag skrivit klart här, så blir det soffan.
tror emil kommer hem snart med, så då blir det sällskap! Me Like!

Börjar jobba 10.30 imorgon, men måste ge mig av tidigare, då jag ska hämta bil inne i stan och sedan bege mig mot mötet.
Men det ska nog gå fint.

Blir en lång dag imorgon, men sedan är det bara torsdag kvar, sedan är det en ledig helg för Charlotte!


På återseende!








Kom ihåg mig?







Trackback